potentiell odlare?

image212image213

Igår skulle Siri och mamma äntligen premiära på öppna förskolan. Men möttes av en låst dörr och en lapp att de var på utflykt. Efter en stunds surande i parken utanför, gav vi oss istället iväg till Kvibergs handelsträdgård och kollade in alla växterna. Efter den lyckade miniodlingen med sallad o persilja på balkongen fick mamma blodad tand o shoppade lite andra fröer o en ny blomlåda, och så åkte vi hem för att plantera. Siri tyckte inte det var kul så jättelänge, men när kvällen kom fanns det iaf små planeringar av spenat, rädisor, gräslök, dill och sockerärtor. Plus squashen som mormor och morfar kom med.

image214image215

Kommentarer
Postat av: tant sarah

fina lilla siri!
tänk, om ett år kommer hon kunna vara med och gräva också..!
glad i hågen rotade jag fram diverse sjalar ni ev. skulle kunna vara intresserade av för att fota dem tills jag ju kommer på att min kamera är inne på lagning. typiskt. men jag tar gärna med mig en hög om ni vill.
hör av mig innan jag åker.
många kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback